Rozšířené hledání} Informace o členství Kontaktní informace Seznam uživatelů Kalendář Spřátelené weby Honda-club.cz Přihlásit se k emailu
[0]
Linka Uživatelské skupiny Linka Galerie avatarů Linka Kdo je online Linka
Linka Jak se stát členem klubu Linka Stáhnout stanovy sdružení Linka Výhody pro členy klubu Linka
  Články
 
  Sací potrubí, část 6
  Sekce: Technika
  Zaslal:  5.4.2011 , 21:33
   
AUTOR: PreludeZ
Administrátor
Založen: 21.3.2007
Články: 16777215
Komentáře: 13

Hodnocení: 5.00/5.00 [3]

Technika Jak na to Klub Srazy a výlety Novinky a historie Partneři Můj příběh

   Článek  Strana 1 z 1
  
Sací potrubí, část 6


H-Fans
27.5.2003


Úpravy sání

Při domácích úpravách sání se většinou omezujeme na snížení ztrát v sacím potrubí, snížení teploty a zvýšení tlaku nasávaného vzduchu. Využití tlakových vln a rezonátorů je v domácích podmínkách nemyslitelné, neboť se jedná o příliš odbornou problematiku.

Základní úpravou je zřejmě výměna papírového vzduchového filtru za bavlněný, který má lepší průchodnost vzduchu a způsobuje tak menší ztráty. Bavlněný filtr bývá napuštěn speciálním olejem, který i při relativně velkých "otvorech" v tkanině filtru zajišťuje kvalitní filtraci.

Při výměně filtru máme na výběr dvě možnosti. Buď pouze nahradíme stávající filtr v boxu za bavlněný o stejném tvaru a velikosti, nebo odstraníme celý původní box i s filtrem a použijeme tzv. kónický filtr.

filtr do boxu


kónický filtr


Obě řešení mají své výhody a nevýhody. Při použití filtru do boxu je celá výměna velmi jednoduchá a lze ji provést bez jakéhokoliv nářadí. Navíc zůstane celý sací trakt beze změn, takže zůstanou zachovány všechny potřebné délky potrubí a všechny rezonátory umístěné na potrubí.

Při použití kónického filtru, který je mnohem častější, jsou určité úpravy sacího traktu nezbytné. Předně je třeba odstranit samotný plastový box, ve kterém byl umístěn stávající filtr a celé potrubí umístěné před filtrem. Tato na první pohled malá změna může mít ale dosti negativní důsledky, neboť tím ze sacího traktu odstraníme případné rezonátory a změníme také délku sání. Pokud bylo celé sací potrubí od výrobce dobře navrženo, může mít tedy naše úprava za následek spíše snížení točivého momentu při určitých otáčkách. Na druhou stranu dojde ke zkrácení sacího potrubí, čímž klesnou ztráty prouděním a dojde tedy ke zvýšení točivého momentu ve vyšších otáčkách. Dalším plusem, především pro majitele Hond, je hezčí, surovější zvuk motoru, především při sepnutí systému VTEC.

U vozů Honda se kónický filtr umísťuje v motorovém prostoru třemi způsoby. Nejjednodušší je odstranění úplně celého sacího potrubí a nasazení filtru přímo na tělo škrtící klapky.



Umístěním filtru co nejblíže škrtící klapce dosáhneme minimální délky sání a tím minimálních ztrát prouděním vzduchu. Při pohledu na graf závislosti délky sání na otáčkách je zřejmé, že toto sání bude nejlépe vyhovovat v nejvyšších otáčkách, kdy je žádoucí co nejkratší délka. Na druhou stranu je takto krátká délka naprosto nevyhovující v nízkých a středních otáčkách, při kterých bude docházet k citlivé ztrátě točivého momentu. Další nevýhodou je nasávání velmi teplého vzduchu, neboť filtr je umístěn blízko horkého bloku motoru. Tuto nevýhodu lze částečně eliminovat přivedením studeného náporového vzduchu z přední části vozu pomocí trubice. Po této úpravě má sání velmi výrazný zvuk.

Druhá úprava se anglicky nazývá "short RAM" a spočívá v odstranění boxu s původním filtrem a umístěním kónického filtru na jeho místo.



Původní potrubí vedoucí od filtru ke škrtící klapce je možné ponechat nebo nahradit pomocí speciálního potrubí. Díky umístění filtru relativně daleko od bloku motoru nedochází k nasávání tak horkého vzduchu jako v předchozím případě, i tak se však často k filtru přivádí studený náporový vzduch z přední části. Díky relativně jednoduchému provedení a dobrým vlastnostem je toto sání jedno z nejpoužívanějších.

Dalším vylepšením sání short-RAM je systém CAI (Cold Air Intake), u kterého se vzduch nasává v prostoru před předním kolem.




Okolní vzduch je v oblasti před předním kolem v porovnání s motorovým prostorem velmi chladný, díky čemuž dosahuje sání CAI největšího výkonového nárůstu ze všech uvedených úprav. Dlouhé provedení potrubí přitom neubírá točivý moment v nízkých a středních otáčkách. Zřejmě jedinou nevýhodou sání CAI je možnost nasátí vody do motoru při průjezdu větší hladiny vody, takže se nedoporučuje v oblastech, kde často prší.



Předchozí část
Další část



Petr Veit

   Autor  Komentáře
PreludeZ
Administrátor



Články: 16777215
Komentáře: 13
 Zaslal: 5.4.2011 , 21:34  Předmět:    
Vstoupit do diskuze k článku ZDE


Rating box? ? neni


  Články
 
  Sací potrubí, část 6
  Sekce: Technika
  Zaslal:  5.4.2011 , 21:33
   
AUTOR: PreludeZ
Administrátor
Založen: 21.3.2007
Články: 16777215
Komentáře: 13

Hodnocení: 5.00/5.00 [3]

Technika Jak na to Klub Srazy a výlety Novinky a historie Partneři Můj příběh


 
Přejdi na:  
 
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
You cannot post articles in this chapter
You cannot edit your articles in this chapter
You cannot delete your articles in this chapter
You cannot rate articles in this chapter
You cannot approve articles in this chapter

You cannot post comments in this chapter
You cannot edit your comments in this chapter
You cannot delete your comments in this chapter
You cannot rate comments in this chapter



Board Security

(97773 útoků)
::  www.honda-club.cz  :: poslední témata RSS TOPlist

[ Čas: 0.0324s ][ Dotazy: 36 (0.0118s) ][ GZIP on - Debug on ]