Rozšířené hledání} Informace o členství Kontaktní informace Seznam uživatelů Kalendář Spřátelené weby Honda-club.cz Přihlásit se k emailu
[1]
Linka Uživatelské skupiny Linka Galerie avatarů Linka Kdo je online Linka
Linka Jak se stát členem klubu Linka Stáhnout stanovy sdružení Linka Výhody pro členy klubu Linka
  Články
 
  Recenze honda civic aerodeck 1.5 VTEC - E
  Sekce: Můj příběh
  Zaslal:  15.8.2012 , 21:05
   
AUTOR: bahamontes
1 háčko
Založen: 1.10.2009
Články: 16777215
Komentáře: 0

Hodnocení: 4.00/5.00 [1]

Technika Jak na to Klub Srazy a výlety Novinky a historie Partneři Můj příběh

   Článek  Strana 1 z 1
  
Již 2 roky jsem majitelem vozítka honda civic aerodeck 1.5 vtec - e.
Nejprve popíšu, co předcházelo mému rozhodnutí pořidit si právě toto. Předtím jsem byl majitelem favoritu rv. 1994 Bosch mono-motronic a když jezdil dobře, nebyl nijak zásadně zrezlý ani neměl žádné poruchy, zatoužil jsem na delší cesty po něčem rychlejším, pohodlnější, bezpečnějším a také novějším. Chtěl bych napsat i spolehlivějším, ale favorit mně nikdy nikde do té doby během 5 let nenechal, měnil jsem pouze spotřebák - brzdy, olej, filtry, svíčky, tlumiče atd...mimo to jedno ložisko, dost žárovek a musel jsem dát vyvařit jeden podběh, který proreznul. Takže na spolehlivost předchozího autíčka jsem nijak zvlášt nestěžoval.
Po průzkumu trhu a zhodnocení mých prefencí a realných možností jsem se nakonec rozhodoval mezi ford focus I a právě aerodeckem. Focus mně přišel praktičtější - větší kufr, modernější interiér, lepší vybavenost interiéru - např. držáky nápojů, možnost el. vyhřívaných zrcátek atd..., na druhou stranu honda se mi prostě líbila víc a i motor se mi zdál, že jede trošičku líp. V neposlední řadě jsem požadoval nízkou spotřebu, v čemž se honda jevila být jednoznačně lepší, úspornost těchto motorů je zde na fóru vyhlášená. Dále pak byla honda mnohem zábavnější na řízení, zato focus bylo pro mně totálně nudné, bezpohlavní auto, když jsem se byl jedním projet v AAA a pak jel zas domů fáčkem, uplně jsem ve starém autu pookřál, jelo se mi v něm prostě mnohem líp. Takže z těchto důvodů padla volba nakonec na hondu.



Teď kde ji sehnat? České bazary jsou plné všech možných ojetin a i hond se tam najde hodně, něco se najde i u soukromých majitelů, ovšem s motory 1.5 jich je na prodej málo. Jako laik jsem koupi v bazarech předem zavrhnul, soustředil jsem se na soukromé majitele a na nabídku dovozců zde na fóru. Málem jsem už hondu koupil od jednoho pražského soukromého majitele, už jsme měli dohodnutou i cenu, jen potřeboval ještě na týden někam odjet a pak slíbil že se ozve, ovšem už se nikdy neozval. Vzhledem k tomu, že tento konkrétní kousek měl dost much a já jsem vnímal tuto koupi jako velký kompromis, tak jsem už ani já majitele neuháněl. Pak se objevil jeden krásný kousek od prvního majitele kousek od Prahy, opět jsme se dohodli na ceně, vůz prohlédl i PK a koupi doporučil jako výborný nákup. S majitelem jsme si výborně pokecali, pozval nás i domů, kde jsme si povyprávěli, jak je svět plný podvodníku a jak jsou rádi, že autíčko bude mít někdo, kdo se o něj bude starat - žádný bazar atd...Vše vypadalo ideálně, jen jsme se museli sejít kvůli převodu a předání peněz. Odmítnul jsem peníze předem - trval jsem na "z ruky do ruky", s čímž majitel neměl původně žádný problém. Ovšem po několika dnech při dohadování konkrétního termínu, aby na úřadě bylo rezervováno místo, najednou majitel záhadně vycouval s tím, že jej uráží moje nedůvěra a auto mi prodat nehodlá. Takže jsem opět hledal a nakonec jsem objednal aerodecka u Alicanteho, tj. auto je ze Švycarska, jak asi každý zde na fóru tuší.



A jaké tedy moje auto je?
Začnu designem - ten se mi velmi líbí, připadá mi nadčasový, i když mám auto už 2 roky, tak se mi nijak neokoukal a vždycky když k autu přicházím, koukám na něj se zalíbením, připadá mi hezčí, než většina ostatních aut v ulici a pocitově "zatoužím" po malokterém jiném autu, když kolem něj projdu. Snad accord tourer 7. generace mne přitahuje ještě víc Úsměv
Při nástupu do auta je hned zřejmé, jak je auto nízké, oproti fáčku je to velký rozdíl, oproti focusu ještě větší, tam naopak člověk sedí až nepřirozeně nahoře. Starším či méně pohyblivým osobám by nízká výška auta asi vadila, mně naopak vyhovuje. Sedačky jsou tvarované vcelku dobře, mají i boční vedení, i když nikterak výrazné, pro mně tak akorát. Po několika stech kilometrech ale nejsem vždycky zcela svěží. Jsou každopádně lepší, jak ve favoritu. Trochu výtku by jsem měl k opěrkám, nejdou vysunout příliš vysoko a vyšší člověk tak nemá hlavu chráběnou proti záklonu. Místa je vepředu taky dost, volant je nastavitelný pouze výškově, ale to mne stačí. Přístrojová deska na někoho může působit archaicky, ale mně vyhovuje. V mém civicu je mezi předními sedadly i středová přihrádka. je to velmi dobře využitelná prostor na různé drobnosti, např. nějaké bonbony nebo držák na navigaci. Akorát pro opření ruky při jízdě je trochu nízko a mohla by být i trochu více vepředu. Ovládání el. oken je pro řidiče vlevo na dveřích, zatímco pro spolujezdce je uprostřed u řadící páky, což může být pro někoho trošku nezvyk, ale pro civic 6g je to typické. Vzadu je místa na sezení poněkud méně, 4 lidi se do auta vejdou vcelku v pohodě, 5 lidí by ale na delší cestu nemělo pohodlí. Mohlo by být více místa na nohy. Sám si zasebe sednu bez větších problémů (měřím 177 cm), vyšší člověk (tak 190 cm) by asi měl vzadu trochu problém. Objem kufru je myslím 416 litrů, jsou i větší kombíky, ale s tím jsem při koupi počítal. Kombík sám o sobě velmi zvyšuje praktičnost auta. Zadní opěradla lze velmi snadno sklopit, sedák se zvedne jedním pohybem za poutko a rychle tak získáme rovnou plochu. Moje auto je vybaveno klimatizací, která je poměrně slabá, první dva stupně ze čtyř nejsou moc znát, nejpouživanější bude asi třetí stupeň. Ale i slabší klima je obrovský rozdíl oproti tomu, když není klima žádná.
Jednou ze stěžejních, ne - li vůbec nedůležitější součástí auta je motor. Ten 1.5 vtec - e má zde na fóru vynikající reputaci a je všeobecně považován za nejlepší motorizaci pro civic 6g v poměru cena/výkon. Proto jsem si jej také vybral. Ovšem pro mně je tento motor zatím největším zklamáním na celém autě. Jak jsem si před koupí myslel, že motor bude najisto nejlepším prvkem auta a řešil jsem ostatní věci, tak vše ostatní je v pohodě, ale ten motor mne trápí nejvíc. Motor je hrozně slabý a nelze to podle mne omluvit ani dlouhými převody. Vždyť favorit je nemá o mnoho kratší a úplný lenoch to není. Vlastně nemůžu říct, že bych si oproti fáčku pocitově v dynamice nějak polepšil. Z nízkých otáček jede favorit lépe, samozřejmě v těch vyšších je na tom lépe honda, protože motor fáčka by se tam ani ve zdraví nedostal. Ale papírovýc 84 kw tam nikde nevidím. Čekal jsem že přechod z favorita (50 kw) bude znát, ale opravdu moc není. Takže jak se lze občas zde na fóru dočíst, že "hondí" koně jsou silnější, tak mne se to zdá naopak. Pocitově to odhaduji tak max. na 65 - 70 kw i s přihlédnutím k vyšší hmotnosti civicu oproti fáčku. Jinak by měl být motor v pořádku - hned po koupi jsem byl p. Kuhnela, před cca půl rokem u Aldy nikdo neshledal žádnou závadu. Uděla jsem si i dynamický test, dle jednoho videa na youtube by měl tento civic mít akceleraci 0- 140 km/h za cca 19 s, reálně to u mně bylo cca 30 s. I když motor vytočím na 4 - 5 tis. otáček, stejně to adekvátně nejede. Takže třeba dálniční stoupání, když vás někdo zpomalí, jsou utrpením, zvláště když máte větší náklad, nebo nedejbože klimatizaci. Pak se klopotně rozjíždíte někdy i na trojku, většinou stačí čtyřka. Řečeno terminilogií D-Fense (v recenzi právě na fáčko) se často nelze při předjíždní ubránit rytmickému pohybu horní poloviny těla dopředu a dozadu. Prostě je tento motor pro velmi klidné řidiče, kteří jezdí stálým tempem dlouhé vzdálenosti. Pak je jízda pohodová, motor není díky nizkým otáčkám moc slyšet ani při vyšších rychlostech. Avšak běda, jak vás někdo zpomalí...Při jizdě po okreskách vám dá do kopce zabrat i roomster htp, který horko těžko utrhnete při vytočení motoru nad 5 tisíc, stejně tak se vám na dálnici stane, že se vás stále drží fábie htp do kopce a utrhnete ji až z kopce, kdy je na tachometru 160. Zkrátka pokud se smíříte s tím, že i když máte hondu, tak jste na tom dynamicky spíše hůře, než lépe oproti většině ostatncíh aut,tak vám auto bude dobře a snad i dlouho sloužit při alespoň základní péči. Ovšem na dynamickou jízdu či převážení 4 - 5 lidí s velkým nákladem a případně puštěnou klimou vyššími rychlostmi to fakt není. Většinou autem jezdím sám, ale děsím se, jak by to jelo, kdych někam vezl po dálnici 4 - 5 lidí musel ve vedru pustit klimu. Co se týče spotřeby, tak ta mne rovněž zklamala. Dlouhodobě jezdím kolem 7 litrů, spíše něco přes, Jezdím pravda většinou po Praze, ale na druhou stranu v kolonách prakticky vůbec. Dobře polovinu času mně svící zelená kontrolka. Když jedu po dálnici tempem 140 - 160 m / h tacho, je spotřena pochopitelně vyšší, cca 7,5 - 8,5 litrů, záleží asi na teplotě, jaký vezmi benzín atd., nevím co všechno na tohle působí, Posledně jsem měl spotřebu těch 8,5 l ve dvou lidech a pravda trošku větším nákladu, který měl dohromady tak asi 100 kg. Nejlepší spotřeba, které jsem za celou dobu dosáhl, byla 6.1 l při jízdě 100 - 120 km/h po okreskách ve dvou lidech, kdy skoro pořád svítíla kontrolka econo. Takže zde na fóru často prezentovaná spotřeba 5,5 - 6 l a 7 l jedině když se na to šlape je podle mne utopie. Když se občas dostanu na 6.5 l, jsem velmi spokojen. Dlouhodobá spotřeba je stejná jako favorita. Proto myslím, že pro toho, kdo požaduje, aby auto trochu jelo, nelze tento motor vůbec doporučit. Jako optimální bych viděl 1.8 s delší pětkou a dát do LPG nebo neřešit spotřebu.
Co mně příjemně převapilo, že auto vůbec nerezne, zatím ani lemy,pouze jsem měnil zadní díl výfuku, ale to je spotřebák. Jinak i spodek je prakticky netknutý, což mi potvrdili hned po koupi u PK. Poruchy jsem neměl za 2 roky žádné vážnější, párkrát mi auto nechtělo startovat - po otočení klíčkem se nic nestalo (přitom byl motor teplý), pak mi jednou auto úplně elektricky "umřelo" - nesvítíla ani vnitřní lampička, myslím že společný jmenovatel těchto sporadických obtíží (2 - 3x/1. rok) bylo zrezivělé ukostření záporného pólu baterky, po jeho očištění je vše OK už více než rok. Musel jsem také dát udělat komplet přední brzdy, spojku + spojkový válec.
Auto je, jak jsem uvedl výše, ze Švýcarska, stav tomu vcelku odpovídá, ovšem je třeba se zbavit iluzí, že se tam o auta nějak zvlášť pečuje. Hned po koupi jsem musel dát vyměnit rozvody (zařizoval mi to ještě Alicante), i když už auto mělo 135 tkm, ještě nebyly udělané. Pak samozřejmě všechny filtry, olej, byly pokousané kabely ke svíčkám - asi od kun. Při výměně převodového oleje mi Alda řekl, že dost možná nebyl vůbec od výroby měněn (přitom v servisní knížce byla psána výměna při 80 tkm). Takže ani auta v zahraničí se netěší vždycky extra péči, i když cena není nejnižší.
Suma sumárum 2 roky víceméně jen jezdím a měním spotřebák, kromě osvětlení spz mi nepraskla žádná žárovka, leju jen benzín a olej (který občas zkontroluju Úsměv ), takže auto je spolehlivé, všude jsem zatím dojel (najeto od koupě cca 42 tkm, celkem má auto 177 tkm). Jen ta dynamika, když potřebujete předjet, nebo vás někdo zpomalí před dálničním stoupáním, pak kývu tělem v předozadním směru a hned po předjetí uhýbám do pravého pruhu...

   Autor  Komentáře
crxmann
5 háček



Články: 16777129
Komentáře: 91
 Zaslal: 5.9.2012 , 22:05  Předmět:    
Vstoupit do diskuze k článku ZDE

Vstoupit do diskuze o modelu Civic 6g ,,Anglán,,ZDE


Rating box? ? neni


  Články
 
  Recenze honda civic aerodeck 1.5 VTEC - E
  Sekce: Můj příběh
  Zaslal:  15.8.2012 , 21:05
   
AUTOR: bahamontes
1 háčko
Založen: 1.10.2009
Články: 16777215
Komentáře: 0

Hodnocení: 4.00/5.00 [1]

Technika Jak na to Klub Srazy a výlety Novinky a historie Partneři Můj příběh


 
Přejdi na:  
 
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
You cannot post articles in this chapter
You cannot edit your articles in this chapter
You cannot delete your articles in this chapter
You cannot rate articles in this chapter
You cannot approve articles in this chapter

You cannot post comments in this chapter
You cannot edit your comments in this chapter
You cannot delete your comments in this chapter
You cannot rate comments in this chapter



Board Security

(97773 útoků)
::  www.honda-club.cz  :: poslední témata RSS TOPlist

[ Čas: 0.0332s ][ Dotazy: 36 (0.0101s) ][ GZIP on - Debug on ]