Rozšířené hledání} Informace o členství Kontaktní informace Seznam uživatelů Kalendář Spřátelené weby Honda-club.cz Přihlásit se k emailu
[1]
Linka Uživatelské skupiny Linka Galerie avatarů Linka Kdo je online Linka
Linka Jak se stát členem klubu Linka Stáhnout stanovy sdružení Linka Výhody pro členy klubu Linka
  Články
 
  Recenze: Bully- Civic FN2, TypeR 8G (Beruna)
  Sekce: Můj příběh
  Zaslal:  1.10.2012 , 0:10
   
AUTOR: Bully
Moderátor
Založen: 12.2.2009
Články: 16777215
Komentáře: 0

Hodnocení: 5.00/5.00 [1]

Technika Jak na to Klub Srazy a výlety Novinky a historie Partneři Můj příběh

   Článek  Strana 1 z 1
  
Naskladam do obrovskeho kufru tydenni nakup pro celou rodinu a vyrazim jeste vyzvednout opravene MTB ze servisu. Po sklopeni zadni sedacky jednoduchym pohybem ruky se mi tam vejde snadno. Kdyz znova startuji a kouknu se dozadu do zpetneho zrcatka na jednoho ze synu, vidim ze je mu teplo. Bleskove fungujici klimatizace a par nasich oblibenych pisnicek nam zprijemni cestu domu. V tunelu se mi samy rozsviti vykonne xenony, na tempomatu nastavim povinnou devadesatku a sleduji tenhle udaj perifernim videnim na tom chytre umistenem digitalnim rychlomeru. Vypinam automaticke stirani, prave mi to rozmazlo mouchu pres pul skla. Vylozit syna a nakup a pojedu zaparkovat do garaze.

Nuda, ze?

Dobre, muzu si to ale rozmyslet a doma rict ze jeste nekam musim, ze se vratim az za chvilku. Poradne se usadim ve vyrazne tvarovane anatomicke sedacce a zapnu tribodove pasy Schroth. Cervenym tlacitkem spoustim uz ohratou K20-ku pred sebou a vyjedu z mestecka ven. Tu nejlepsi zvukovou kulisu dela ryk motoru. 3000 otacek, auto prede mnou. Silnice stoupa vzhuru a jizdni pruh se rozdvoji. Podradim s meziplynem na trojku, siroke pneu se zakousnou do asfaltu a zarazeny do operadla mijim vuz vpravo ode me. 4000, 5000, pri 5500 motor zmeni ton a zabere jeste vic, (i)VTEC. Umravni me protoceni prednich kol jeste pred dosazenim maximalnich otacek a tim i vykonu, dam za ctyri a motor jeci porad v rezimu VTEC. V tu chvili uz nema cenu sledovat predjete auto co uz stejne neni vzadu videt, spis davat pozor na nasledujici zatacku, protoze jde projet sice hezky povolenou maximalni rychlosti, mnohem obtizneji uz ale tou co ji o hodne presahuje. Dostavam chut ukrajovat prazdnou okresku pred sebou a stejne tak i motor je hladovy po otackach. Na nekterych rovinkach neni problem dosahnout i dvestekilometrove rychlosti, ze ktere se da dostatecne dobrzdit pred najezdem do nasledujici zatacky. Koncentruji se na jizdu, stopu, praci s plynem, brzdou, razenim, u TypeR se rychlost musi zaslouzit. Cim drsneji se s nim zachazi, tim lip jede... (pozn.*1)
Po nejake dobe co nejklidnejsiho soustredeni radim za sest a pomalou uvolnenou jizdou se priblizuji k domovu. Poustim si znova radio a az ted vnimam ten adrenalin co mi koluje v zilach a pot na cele. Jeste kdyz opoustim garaz ve ktere zni praskani chladnouciho motoru, nasaju pach spaleneho oleje a se slabosti v kolenou se zase vracim domu, snazici se tvarit jako zodpovedny a klidny otec co prave zaparkoval auto.



O emotivnim aute jsem proste musel zacit emotivne, takze neco toho nutneho a technictejsiho az ted...


Vzhled:

nejde o starou skolu Hondy, uz pocinaje predchozi generaci Civica to neni zadna placka a rozmerove auto zase povyrostlo do vsech smeru. Kazdopadne je "UFOn" svym vzhledem porad cerstvy a jen tak brzy nezestarne. Zvlast u 3D a predevsim u TypeR verze vuz uz i navenek dava najevo cim je. Ostre rezany a agresivni, vypada rychle i kdyz stoji na miste. Nekdo konzervativni jeho vzhled neprekousne ani dneska, po vlastne uz 6 letech existence C8G, ale pozornejsi pohled i v jeho revolucnim designu stejne vidi jak logicky vyrostl z predchozich modelu. Navazuje konkretnimi prvky na predchozi Hondy a skokem se posunuje dal. Prestizni cenu za design "Red Dot- best of the best" v roce 2006 taky neziskal pro nic za nic.
Libi se mi, ale stejne mi to chvilku trvalo Úsměv




Prakticnost, ergonomie, vybava:

v aute uz dokaze diky vsemoznemu nastaveni najit spravny posez snad skoro kazdy. Sedi se o neco vys nez by nekomu bylo mozna vhod, porad to ale oproti ostatnim vozum nijak nevybocuje z prumeru. "Na vine" je palivova nadrz umistena v podlaze mj. kvuli co nejnizsimu tezisti, co zasahuje i pod predni sedadla. Sedacky v kombinaci Alcantara/textil ve vsudypritomnych barvach cerne s cervenou uz nejsou Recaro, ale z vlastni produkce. Jsou vyrazne tvarovane s vybornym vedenim v oblasti stehen i tela, ale vydrzim v nich i obcasne tisicikilometrove cesty. Sedacky nemaji pamet, takze jejich znovunastavovani po sklapeni u 3D verze muze otravovat zivot. Vzadu jsou mista homologovana pouze pro 2 dalsi spolucestujici, daji se jednoduse sklapet i z kufru do vodorovne polohy temer bez schodku. Maji system Magic Seats (ale bez aretace sedaku).
Kokpit je velmi futuristicky a zdanlive az chaoticky, ale vsechno je prehledne, na patricnych mistech a ovladani je vylozene intuitivni. Volant ma spravny prumer i tloustku- krome tech zminenych ovladacu i na nem a toho ze je i krasny. Minusem je v aute pocit az stisnenosti, vyhled ven neni zadna slava a to plati dvojnasob pro pohled do zpetneho zrcatka, kdy se divate jenom na rozmerny spoiler na 3. dverich. Couvani uz je vyssi divci. Kazdopadne se clovek aspon nauci spravne pouzivat velkorysa zpetna "zrcadla".
Ve vybave je vsechno vicemene standardni u dnesnich vozu- nema smysl rozepisovat vsechno do detailu. Aspon pro me je v aute skoro vsechno ceho bych litoval kdyby tam nebylo, vcetne bezpecnostnich prvku. Nastesti tam porad nejsou veci co v podobnem voze asi nemaji co delat, jako elektricky nastavitelne sedacky s vyhrivanim a uvnitr ukrytou maserkou, bezklicovy vstup, sofistikovane prepinani modu jizda s detmi/jizda bez deti/peklo apod. . Audio je uz (na Hondu) relativne poslouchatelne, ale vic nechci resit v tak urvanem aute. Kufr ma i s dvojitym dnem (s opravnou sadou a kompresorkem co vozim) uctyhodnych 480 litru, variabilni interier, dostatecny pocet, tvar i velikost odkladacich prihradek a prostoru.




Motor, podvozek:

posledni Mohykan s legendarni K20(Z4)pod kapotou. Asi neni potreba tenhle atmosfericky ultravysokootackovy 2-litrovy motor predstavovat zrovna na Honda-foru. Vynikajici razeni, oproti CTR 7G zkraceny staly prevod kvuli hmotnosti vozu a vetsim kolum. Rozmisteni pedalu umoznuje snadne meziplyny, rizeni ma relativne dostatecnou zpetnou vazbu a je uzasne strme. I v zakladni poloze, coz je asi nevyhodou pro rodinnejsi verze C8G, kdyz cely vuz trhnutim okamzite reaguje na kazdy sebemensi pohyb volantem. Ridit auto v hodne vysoke rychlosti byt jenom na rovne dalnici je tak mozne jen s obema rukama bezpecne na volantu a se soustredenim. Pri normalni a neextremni jizde se ale auto chova jiste a klidne, az docela svou rychlost maskuje. Urcitou dani ekonomice vyroby a velikosti kufru pro evropskeho zakaznika je jednoducha zadni naprava. Kdo dopredu ohrnuje nos nad torzkou tak to tu stejne preskoci, ostatni vi ze neni dulezity typ napravy, jako spis jeji naladeni. Vzdyt i takovy Megane RS nebo Clio RS maji stejny typ zadni napravy a jsou oba etalony tridy H-H. Podvozek u FN2 ale funguje, urcita nedotacivost je ale dana predevsim uz koncepci predokolky a rozlozenim hmotnosti auta. Po tehle strance se toho da hodne vylepsit samosvorem a popr. i stavitelnym podvozkem. Kdo ale jezdi s beznadejne hrnoucim se predkem vozu ven ze zatacky, dela neco spatne spis sam Úsměv . Na dobrem povrchu toho neni az moc co vytknout, na rozbite silnici je ale auto tvrde, prenasi razy do interieru a (spis jenom pocitove) odskakuje, coz ale nema vliv na stabilitu auta pri jizde nebo brzdeni.
Auto je vybaveno (plne vypinatelnym) systemem VSA, ale naladeni teto zkracene receno stabilizace a protiprokluzu je hodne benevolentni. Dovoli prokluz kol, sklouznuti auta bokem, i zapnute zasahuje hodne vzacne a jeste nenapadne. Snazil jsem se vyzkouset maximum co se tyka ON/OFF tohoto systemu pri celodennim programu na vycvikovem polygonu, ale u FN2 nejde jednoduse rict jestli a kdy je lepsi jezdit tak ci onak. Samozrejme nemluvim o zimnim obdobi. (nejenom tady *2)




Spolehlivost, servis:

vzhledem k tomu ze je konkretne na TypeR spousta dilu vyrabena i sestavovana v Japonsku a v anglickem Swindonu je provadena az finalni montaz, vyhnulo se mu tech nekolik malo typickych zavad pro C8G. Docela prusvih je ale u teto generace kolisava kvalita vyroby, najdou se vzacne i vylozene problemove kusy. Nastesti nejde o ten muj. Pretrvavaji drobnosti jako piskajici brzdy (nutno pravidelne cistit), kvicici spojkovy pedal, obcasne pazvuky a drnceni, ale to z vlastni zkusenosti silne v zavislosti na tom kde se s autem jezdi. Obecne jde ale porad o tu spolehlivou Hondu co vas nenecha ve stychu kdyz to nejmene potrebujete z duvodu nejake zavazne poruchy.
S predpokladem spravne udrzby- vcasne vymeny oleje predevsim- a rozumnym pouzivanim auta- nedupat na plyn se studenym motorem a jinak autu neublizovat- ma FN2 porad velmi rozumne naklady na udrzbu i servis. Vybocuji svou vyskou z prumeru civilnejsich aut jenom tim jak intenzivne se auto pouziva, fyziku clovek neosidi a spotreba dilu jako brzdy a pneu jsou logicke. Nedosahuji ale zadnych zvlastnich hodnot, porad je to "jenom Civic" Úsměv


Upravy:

snad kazdy si auto upravuje aspon trochu ke svemu obrazu, ja vzhledem k jednem z nejprisnejsich STK vubec (Lucembursko) moc veci delat nebudu a ke svemu jezdeni ani neplanuji. Na aute je GP bodykit (jiny predni podnaraznik a zadni difuzor v cerne barve z originalniho prislusenstvi Hondy), jako letni sadu kol jsem poridil lehke a odolne zavodni Team Dynamics ProRace 1.2. Na miste ridice jsou 3-bodove bezpecnostni pasy Schroth s mechanickym navijakem, pritomnost i funkce vsech originalnich pasu zustala zachovana.
OEM airbox je nahrazen CAI Injen, melo by to prinest cca 7k navic a bonusem je agresivni a jadrny zvuk motoru. Nevyhodou je urcite zavahani vykonu v pasmu cca 3100-3300 ot/min a pod plynem tesne pred VTECem az neprijemne duneni uvnitr ve voze.
Nakonec jsem vymenil i originalni pruziny za ProKit od Eibach. Vuz se tim snizil jen nepatrne (cca 15/10mm), spis jsem do toho sel na zaklade pozitivnich zkusenosti vyctenych na nemeckych FN2 diskuzich. S OEM pruzinami bylo auto dlouho nekomfortni az tvrde jako prkno, naopak v zatacce az zakleklo (ale fungovalo dobre). Ted znatelne lip zehli i mensi nerovnosti a hlavne se stal podvozek citelnejsim, kdyz chybi ten ostry prechod jak sel do zdvihu. Nejde o zadnou vyraznou zmenu a ani diky tem nekolika mm jit nemuze, linearnejsi chod na zacatku pruzeni je ale objektivne prinosem.
Brzdy sice svym perfektnim davkovanim i absolutni silou funguji dostatecne, na okruhu a obcas i na okresce se ale prehrivaji a zpusobuji az kopani do volantu. Ktere ale po schladnuti zmizi a obnovi se i jejich funkce. Pokusim se to aspon trochu zlepsit nejakou osvedcenou sadou "lepsich" desticek. Vyhledove docela vazne premyslim o samosvoru, ktery by mel vyrazne snizit nedotacivost auta a prispet tak k lepsi ovladatelnosti i zabave za volantem.



Asi by se hodil nejaky pokus o resume, ...

ale spis doporucim to aby se kazdy s timhle autem projel, s nekym kdo ho umi aspon trosku ridit. Bez tehle zkusenosti jsou obcas slyset jenom opakovana hloupa klise a nic neresici spis hospodske debaty o vyznamu vyrazu "Type-R". Mozna jde spis o to co od auta kdo ocekava- u hot-hatche necekejte vyhranenost, chovani a vykony supersportu, stejne tak ale neni FN2 ani univerzalnim rodinnym autem. Pro tuhle kategorii je lepsi se podivat do tridy GTI, luxusnejsich a uzivatelsky privetivych (turbo) H-H. Ne ze by tak nesel pouzit, ale pri vyuziti toho co nabizi s vami nikdo z nejblizsich pribuznych stejne nebude chtit jezdit Velmi šťastný (*3). Stejne tak je pri jeho pouzivani jako daily-car potreba pocitat s nekolika vecmi co ale nejdou nazvat minusy, spis soucasti zivota s nim: neexistence 5D varianty karoserie, spotreba (udavanych kombinovanych tusim 9,3 mozna dosahnout jde, ale nechapu proc to zkouset zrovna u CTR; sam jezdim dlouhodobe za 12/100). V prime umere se schopnosti a chuti ridit auto jak si zaslouzi je i hluk, tvrdost, vtahnuti do deje az zbesilost a predevsim uzasny race feeling. Ten uz jde dneska v tehle tride najit malokde, jde prece o jeden (ze 2? Velmi šťastný) z nejsyrovejsich H-H poslednich nekolika let vubec.



Poznamky:
(*1) test probehl na verejnosti uzavrenem okruhu
(*2) kdo se nepta, nic se nedozvi- od toho je tu i diskuze o clanku. Udaje o rozmerech, hmotnosti, vyrobcem udavane hodnoty zrychleni, Vmax, casu dosazenych na Nordschleife a podobne pomerovani pindiku jsou vsude na internetu
(*3) pri vzniku recenze nebyla usmrcena ani zranena zadna osoba nebo zvire, krome hmyzu co ulpel na prednich partiich vozu

   Autor  Komentáře
crxmann
5 háček



Články: 16777129
Komentáře: 91
 Zaslal: 1.10.2012 , 13:12  Předmět:    
Vstoupit do diskuze k článku ZDE

Vstoupit do diskuze o modelu Civic 8g ,,UFO,,ZDE


Rating box? ? neni


  Články
 
  Recenze: Bully- Civic FN2, TypeR 8G (Beruna)
  Sekce: Můj příběh
  Zaslal:  1.10.2012 , 0:10
   
AUTOR: Bully
Moderátor
Založen: 12.2.2009
Články: 16777215
Komentáře: 0

Hodnocení: 5.00/5.00 [1]

Technika Jak na to Klub Srazy a výlety Novinky a historie Partneři Můj příběh


 
Přejdi na:  
 
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
You cannot post articles in this chapter
You cannot edit your articles in this chapter
You cannot delete your articles in this chapter
You cannot rate articles in this chapter
You cannot approve articles in this chapter

You cannot post comments in this chapter
You cannot edit your comments in this chapter
You cannot delete your comments in this chapter
You cannot rate comments in this chapter



Board Security

(97773 útoků)
::  www.honda-club.cz  :: poslední témata RSS TOPlist

[ Čas: 0.0327s ][ Dotazy: 36 (0.0100s) ][ GZIP on - Debug on ]