Rozšířené hledání} Informace o členství Kontaktní informace Seznam uživatelů Kalendář Spřátelené weby Honda-club.cz Přihlásit se k emailu
[1]
Linka Uživatelské skupiny Linka Galerie avatarů Linka Kdo je online Linka
Linka Jak se stát členem klubu Linka Stáhnout stanovy sdružení Linka Výhody pro členy klubu Linka
Autodíly CarDo - kryogenika
  Obsah fóra Honda-club.cz   
Úpravy CTR 9G (10G) - úprava ECU a další
Fórum: Komerční inzeráty
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Zaslat odpověď



  Strana 1 z 1
Dany je teď offline  Dany
Partner H-C
Členství: Gold
PříspěvekZaslal: 25.9.2017 , 21:54   Citovat  

Po poměrně dlouhé době se mi podařilo doladit SW na CTR 9G dle svých představ a připravit k prodeji i další vyzkoušené díly...
Originální popis i s grafy je u mě na webu ... tudy odkaz

Cesta to nebyla jednoduchá neboť použitá ECU BOSCH u CTR 9G (10G) má naprosto jinou architekturu než jednotky KEIHEIN používané Hondou standardně. Nechci tady nijak hanět úpravy jiných firem, ale prohlédl jsem si jich poměrně dost a řekl jsem, že touto cestou nepůjdu. Ano je pravda, že ten “můj” software stejně jako originální občas může hodit nějakou chybu, což se jiným úpravcům pravděpodobně nestane, ale je to právě z důvodu, že já jsem všechny limitery a kontroly jen “posunul” kdežto většina ostatních je vlastně vypne. Proto mi to trvalo tak dlouho doladit SW, najel jsem při tom přes 25tis km, ale nelituji toho, architektura jednotky v CTR 10G je hodně podobná, takže vše využiji tam, to již nebude trvat tak dlouho...

Během vývoje jsem navíc udělal ještě věci, které mě ještě přišli na tomto autě rozumné, takže k čemu jsem se vlastně dopracoval?
Že z motoru v sériovém stavu se dá dostat 565Nm a 404HP, ale tohle je samo zhruba maximum bez dalších úprav a není vhodné tuto mapu moc používat, nicméně obrázek si díky tomu udělat můžete. Pokud by člověk použil propustnější výfuk a větší intercooler, tak se výkon může posunout někam ke 430HP, ale věřte mi, že to úplně nutné není, já sám osobně jsem chtěl po svých letech úprav chtěl auto zanechat co možná v nejvíce sériovém stavu. Navíc sériová spojka zvládá optimálně krouťák do těch 550Nm, pokud jsem tedy chtěl zachovat sériovou je ideální kroutící moment omezit kolem 500Nm max., navíc kdo potřebuje závodit kolem 3000rpm že? To je tak pro TDíčkáře mamutí krouťák ve 2500rpm a pak nic, život začíná v 8000rpm u atmosféry, tady u toho turba v 6000rpm a i to je dobré...

Dále jsme trošku upravili reakci plynového pedálu v normál módu, to byl také oříšek. Nakonec to je jen lehká úprava, spíš taková optimalizace, protože zvýšení krouťáku společně s agresivnějším nástupem plynu v Normal módu způsobilo dost komplikací v městském provozu, cukání, poposkakování a pár dalších nežádoucích projevů pro běžný či každodenní provoz.

Co se tedy týká SW, chodí nám i přepínání dvou různých map, takže majitel si může vybrat, které dvě mapy a do jakého módu je chce, na výběr je těchto 5 map (kompletní cena za úpravu ECU je 25tis, plus doporučený je nějaký více propustný vzduchový filtr, já používám vložku K&N za 1800,- se kterou všechny grafy i měřené):
“MOD550R” - plná mapa, tedy okolo 550Nm a okolo 400HP ... osobně tuto mapu nedoporučuji, chce to hodně přemýšlet abych autu při něčem nestandardním neublížil, navíc předokola má už s těmi 550Nm přenosu trošku problém, na okresce je to vlastně pomalejší při výjezdu z pomalých zatáček, má to větší turbo díru a turbo jede dost často na plný výkon, dle mě navíc zbytečně. Mám ji uvedenou hlavně proto, že to jde a ne že se mi to líbí.
“MOD530R” – lehce stažená plná mapa pro někoho, kdo by přeci jen chtěl co největší kroutící moment okolo 530Nm, max. výkon se pohybuje někde okolo 385HP dle stavu auta
“MOD500R” – ideální mapa pro RACE mód motoru, kroutící moment jsme omezili na 500Nm, 450Nm je k dispozici od necelých 3000rpm a ještě nad 5500rpm, pocitově velmi pěkné a příjemné, max. výkon jsme ponechali okolo 385HP
“MOD475R” – slabší varianta pro RACE mód motoru, krouťák je stažený na 475Nm, výkon ponechán okolo 385HP, plnící tlak turba je jen asi o dvě desetiny vyšší něž u série
“MOD475N” – ideální mapa do NORMAL módu, krouťák je stažený na 475Nm, výkon okolo 370HP, plnící tlak turba je jen asi o dvě desetiny vyšší něž u série
“MOD450N” – základní optimalizovaná mapa do NORMAL módu, kroutící moment stažený na 450Nm, výkon je někde okolo 355HP, tlak turba vlastně téměř sériový

Jako ideální se tedy jeví kombinace MOD500R + MOD475N kterou po odzkoušení doporučuji, rozdíl mezi mapami i s ohledem na rozdíl v mapování plynu je super a mě se nejvíc líbí.
Použít se dá i kombinace MOD500R + MOD450N nebo ještě konzervativnější ale stále dobráMOD475R + MOD450N, tyto tři varianty bych doporučil...

No a nakonec jen pro ilustraci, proč ta mapa nejsilnější není stejně úplně nejlepší. Čím silnější mapa, tedy větší foukání turba, tím větší zahřívání a tím menší účinnost. Pokud jsem auto schválně hodně ohřál, nechal ho 1 minutu, aby se horkým vzduchem zaplnil motorový prostor jako když člověk stojí v koloně či na semaforu, tak kroutící moment sice byl stále velký, ale výkon se z 400HP propadl až nekam na 350HP... Díky teplotě ztráta skoro 50HP tedy 12% !!!

Navíc dle rozdílů v měření čtyř CTR 9G v úplně sériovém stavu vím, že auta většinou mají opravdu max. okolo těch 310HP, kroutící moment je ale vyšší než deklarovaný a to okolo 420Nm, pro ilustraci sériové CTR 9G, které nebylo úplně ideálně vychladlé, řekl bych že takto vlastně vypadá nejčastěji mapa motoru, když člověk s tím autem jede v létě. Auto má cca 300HP...
A abych zase nekončil negativně, sériové CTR 9G když je ideálně vychlazené a tohle z toho sériová mapa dostane například v chladnu po dešti nebo v zimě... Výkon cca 320HP... Rozdíl v tahu motoru v rozdílném počasí asi pocítil každý majitel přeplňovaného auta...

Všechno jsem na autě vyzkoušel a najezdil s tím tisíce km, protože jsem chtěl mít prostě jistotu, díky tomu mi to trvalo déle a přicházím s tím možná později než jsem chtěl, ale zase mám dobrý pocit z odvedené práce...


Při testování auta jsem narazil na některé další věci, co jsem potřeboval změnit či upravit, tady jsou některé, které jsem již vyřešil a jsou připravené na prodej...
Originální popis i s fotkami je u mě na webu ... tudy odkaz

Jako první jsem narazil na vzhled a zapadlá kola...
Pro majitele co se jako já nechtějí vzdát sériových kol jsem udělal speciální sadu podložek, která dostane kola tam, kam vzhledově patří, cena za sadu je 11tis a bonusem této úpravy je i větší stabilita v zatáčkách, větší stabilita zadku na brzdách a citlivost auta na práci s volantem, chová se to pak více jako závodní auto a super to vypadá...


Co se týká dalších věcí na CTR 9G, které potřebují trošku "optimalizovat", zaměřil jsem se na kotouče a destičky. Díky děrování praskají přední kotouče poměrně brzy, alespoň mě ano, a to nemusíte ani jezdit na okruh, takže jsem udělal jinou verzi kotoučů, ze závodnějších materiálů v závodním provedení a k nim o něco lepší směs destiček.
Originální popis i s fotkami je u mě na webu ... tudy odkaz

U kotoučů se jedná o velmi kvalitní materiál kotoučů jaký používáme na závodních autech do více pístových brzdičů pro vytrvalostní závody a z těchto odlitků jsem udělal dvoudílné plovoucí kotouče do původních Brembo brzdičů. Na poprvé je třeba koupit kotouče i středy (18tis), následně se pak mění již jen kotouče (13tis).

Kotouče jsou směrové s radiálním žebrováním pro lepší chlazení na rozdíl od sériových, která mají jen nesměrové kolmé žebrování, . Zajímavé je i inovované řešení žeber uvnitř.

Na kotoučích jsem udělal drážkování, jako se používá na závodních kotoučích od Bremba, když už ty brzdy na autě Brembo jsou, tak to dobře vypadá a kdo se vyzná to ocení...

Pro tyto kotouče jsme si nechali ve Ferodu udělat na zakázku lepší směs i pro destičky, není to ani DS2500 ani DS3000 ani DS1.11, je to směs, kterou jsem podle charakteristiky vybral z několika desítek směsí co Ferodo vyrábí, chová se hodně podobně jako ta sériová, žádné zahřívání nebo nadměrné pískání, ale vydrží o něco větší zatížení a teploty.

Cena není nijak hrozná, bavíme se o 6500,- za sadu na předek, na zadek pak máme dostupné destičky DS2500 za 4000,- a ideální je vyměnit i brzdovou kapalinu, na poprvé dvě balení EBC BF307+ (balení po 400,-), při následných výměnách stačí již jen jedno balení...

Upgrade brzd není tedy nic extrémně drahého... Kotouče i desky mám již odzkoušené jak ze sériového provozu tak i ze závodního nasazení...


Další podrobnosti jsou u mě na webu, kam postupně přidám i další informace a grafy ... tudy odkaz
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2286 2002 Civic Type-R  

  Obsah fóra Honda-club.cz   
Úpravy CTR 9G (10G) - úprava ECU a další
Fórum: Komerční inzeráty
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Zaslat odpověď



 Časy uváděny v GMT + 1 hodina  
    
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Nemůžete moderovat Vaše témata v tomto fóru.



Board Security

(91372 útoků)
::  www.honda-club.cz  :: Témata RSS TOPlist

[ Čas: 0.0485s ][ Dotazy: 36 (0.0076s) ][ GZIP on - Debug on ]