Stránky občanského sdružení HondaClub.cz
 
 
EmailChat [0]Diskuze * Strip *
 
TOPlist

Proč a Kam s vaším miláčkem aneb PK PoKračuje v novém při starém.

Minor, 22.10.2009 13:21
Partneři
Už jsou to dva roky a půl, co jsem psal článek o opraváři Petrovi Krejzovi a jeho dílně v Hrdlořezích...
DISKUZE K ČLÁNKU (příspěvků: 33, poslední: Mark 12.5.2016 1:44)
Přečíst si ho můžete (ale nemusíte, pokud neumíte číst) zde a nyní nastal čas sepsat pokračování, protože změna je život a život je pes a pes je nejlepší přítel člověka. Ergo - tato změna bude asi i vaším nejlepším přítelem, pokud nepočítáme knihy, které jsou také nejlepším přítelem člověka. I když - už jste někdy zkoušeli vzít knihu na vodítko a vyjít s ní na ulici?
Jako správný škarohlíd bych měl urputně tvrdit, že všechny změny jsou k horšímu, ale jsem přesvědčen, že to v tomto případě platit nebude. Mimochodem, víte, jaký je rozdíl mezi optimistou a pesimistou? Ne? Optimista se domnívá, že žijeme v nejlepším ze všech možných světů. Pesimista se obává, že je to pravda.
To je velmi pravdivá moudrost, i když mi skromnost velí přiznat, že ne moje.

Nicméně zpátky k věci, nebo aspoň k onomu Kam z nadpisu článku. Petr Krejza se stěhuje do nových, komfortnějších a lépe vybavených prostor na Praze 10, v oblasti ulice Průmyslové. Dílna se bude otvírat víceméně za provozu (už se v ní pracuje) a pravděpodobně dojde i na nějaké „zahřívací kolo“ pro hondařskou obec. Pokud to vyjde, mohlo by se to spojit s listopadovým „Chodovem“, ale to se (snad) všechno včas dozvíte. Přesná adresa nových prostor je K Hrušovu 1, Praha 10 a otvírací doba bude klasicky od osmi hodin ráno do šesti večer. Čili, pokud jste k PK jezdili do staré dílny, tahle není o moc dál a dostane se vám nejen stejné, ale teď už i lepší a komplexnější péče. A pokud jste tam nejezdili, možná teď zjistíte, že je nejvyšší čas, abyste tu chybu napravili.


S tím pochopitelně poněkud souvisí ono Proč z nadpisu. Jako aktivní hondafrodit řeším skoro každý den řadu dotazů, povídám si s lidmi, sem tam na někoho nadávám, jiného chválím, o někom vyslechnu nějaké zaručené drby, někoho sám zaručeně podrbu (například Likušku) a prostě všeobecně dost dobře vím, co se kde šustne.
Žijeme ve světě, kde všichni rádi na všechno nadáváme, a internet či internetové diskuse jsou zářným příkladem, že máme mezi sebou obrovské a takřka nevyčerpatelné zásoby „odborníků“ formátu Sherlocka Holmese kříženého s Nickem Cartrem, schopných z nedopalku cigarety na refýži v Nuslích dedukovat, jak byla opravena ta která honda v Hrdlořezích. Takže i na PK jsem kromě chvály slyšel občas nějaké stížnosti, že neudělal to či ono, nebo že to neudělal tak, jak podle majitele měl a tak dále. Těžko mohu soudit konkrétní případy, protože neznám všechny souvislosti, ale v některých případech šlo bezesporu o lidi, kterým se prostě nezavděčíte, v jiných o nerealistická očekávání a někdy se jistě i Petrovi něco úplně nepovedlo. Pokud sám vím, občas takzvaně „nestíhal“, ale na druhou stranu, kolik lidí za ním přijelo s akutním problémem, který nemohl počkat a on všeho nechal a začal se jim věnovat? Ano, spousty.

Možná bych tu měl ještě zdůraznit pár věcí, které vypadají samozřejmě, ale podle toho, co slýchám, až tak samozřejmé u všech opravářů nejsou. Takže, malý výčet „samozřejmostí“, když svěříte své auto PK.
  • hondám opravdu rozumí
  • nestane se, že by vám auto místo opravy zničil
  • hledá řešení s ohledem na vůz, ne na prospěch své kapsy
  • nepoužije starý díl s tím, že by vám napočítal nový
  • nevymýšlí si zbytečné opravárenské úkony, které by vám mohl naúčtovat
  • snaží se najít a odstranit příčinu poruchy a ne jen vyměnit nějaký díl, aby auto jelo
A teď ještě pár věcí, které už tak samozřejmé nejsou
  • zabývá se i výkonovými úpravami motorů a aut
  • lze přes něj zakoupit za velmi slušné ceny „performance“ díly
  • jezdí s hondou závody, takže skutečně ví, co funguje a co ne
  • je to fajn chlap, žádný podrazák
  • mluví plynně čínsky, takže pokud vám chybí přátelské poklábosení o kulových čepech v čínštině, máte možnost
Jak je z fotek vidět, změna proběhla i v samotném pracovním prostředí. Pryč je stará dílna „domácího“ typu, tohle je plnohodnotný a bohatě vybavený autoservis, kde vaše auto dostane nejen odbornou péči, ale i návlek na volant a na sedačku. Navléknout to jde dokonce i tak, že vaše auto odjede řádně poladěné a posílené, protože mezi kmenové zaměstnance patří nyní i Dimitar, vtecový čaroděj, který se svými motory pravidelně vyhrává sprinty na srazech sportovních aut. Se stavbou výkonných motorů úzce souvisí i péče o ně. Ani zde nemusíte mít obavy, nová dílna je totiž i značkovým servisem špičkových olejů Midland. Mezi další vítané služby, které souvisejí s přesunem dílny, patří i pneuservis, který bude mít v sezoně otevřeno až do 22 hodin večer, rychloopravy na počkání, možnost dát si na dílně kafe a tak podobně. Do budoucna by měla být k dispozici i vlastní odtahovka, v jednání je dohoda o řešení pojistných událostí a další služby pro motoristy.

Takže, jak vidíte, Petr Krejza sice bude působit v novém, ale pro mě zůstává to podstatné při starém - i nadále je pro mě stálicí na hvězdném nebi hondích opravářů a vím jistě, Proč a Kam budu se svou hondou jezdit i v budoucnu.

Minor



DISKUZE K ČLÁNKU (KLIKNI)
(příspěvků: 33, poslední: Mark 12.5.2016 1:44)