|
|
AUTOR: |
|
eisman
Založen: 28.11.2007
Články: 1
Komentáře: 0
|
|
Hodnocení: 0.00/5.00 [0]
|
 |
|
 |
Článek |
Strana 1 z 1 |
 |
|
Rád bych vám popsal své zkušenosti s Hondou Stream. Začnu tím, jak jsem se k myšlence koupit si Streama dostal 2,5 roky dostal. Tohle auto bohužel moc k vidění není a domnívám se, že je to škoda. Rozhodl jsem se tedy podělit se o své zážitky a možná trochu napomoci i většímu rozšíření a oblibě Sám jsem při koupi moc informací neměl a možná tedy někomu pomohou.
Začnu tedy tím, co mě vedlo k pozdějšímu rozhodnutí. Mé předchozí auto bylo Honda Civic 5G D15B2 sedan. Sloužilo mi bez sebemenšího zaváhání 5 let a najel jsem s ním něco přes 40 tis. km. Jízda s ním byla velmi zábavná a vždy jsem se na ní těšil. Jelikož rádi aktivně trávíme volný čas (kolo, lyže....) a plánovali jsme rozšíření rodiny, čím dál tím více jsme přemýšleli, čím našeho Civica nahradit, aby požitek z jízdy nezmizel, ale zvětšila se možnost přepravovat objemnější zavazadla. Kupovat auto jsme nutně nepotřebovali a tento akt jsme plánovali až cca za půl roku od vzniku myšlenky. V této fázi jsem tedy pouze mapoval terén, neboť jsem chtěl pouze auto ve špičkovém stavu a nechtěl jsem nic uspěchat.
Chtěli jsme auto do 200 tis. s velkým zavazadlovým prostorem, nadprůměrnou spolehlivostí a s kilometry max. do 130 tis. Do užšího výběru se dostal Ford Mondeo Combi (nafta), Octavia Combi (nafta), Honda Accord 7G Tourer (nafta/benzín).
S autem ročně najedeme cca 15 tis. km o víkendech a dovolených. Začal jsem tedy zjišťovat jednotlivé recenze a zkušenosti majitelů, známých apod..
U Mondea jsem nějak nevěřil spolehlivosti. Jsou osoby, které s ním nemají žádné problémy, ale také je nemálo těch, kteří to štěstí nemají. Po krátké jízdě s ním a informacích od kamaráda, v jehož zaměstnání je používají, jsem se rozhodl, tohoto kandidáta vyloučit.
Octavia Combi je všeobecně známá. Do zmíněné cenové relace se bohužel v době koupě dala pořídit pouze I. generace. Auto to asi špatné není, ale nějak mi tam chybí kouzlo/přitažlivost, ať už se to týká jízdních vlastností, interiéru apod. Jako velikou nevýhodu jsem také viděl časté kradení vozidel, nebo některých dílů. Nerad bych zažil ten pocit, když člověk přijde k autu a něco na něm chybí, nebo v horším případě, chybí celé. Výhodou u Octavie je však nízká spotřeba, veliký kufr, levné náhradní díly.... Tuto variantu bych nazval Volbu rozumem.
Dále byl ve výběru Accord 7G. Co se týká hranice, kterou jsme si stanovili, Accord se do ní vešel pouze s motorem 2.0 popř. 2.4, ale diesel už by byl výrazně dražší. O Accordu 2.0 se většinou psalo, že má velmi podobnou spotřebu, jako jeho silnější motorizace, takže je lepší se zajímat o variantu 2.4.
Chtěl jsem ale auto ve výborném stavu, se servisní knížkou a ideálně po prvním majiteli. Acco by však cenovou hranici 200tis. Kč s touto specifikací překročilo. Co teď? Investovat více? Není to už za auto hodně?
Začalo tedy zkoumání, zda Honda nenabízí ještě něco jiného, co by mělo velký kufr Naštěstí nabízí a dokonce i levnější než je Acco. Je to Stream. Kde se na něj ale podívat ve skutečnosti? Na ulici ho člověk nepotká, ale na obrázku vypadá zajímavě. Shodou náhod ho v jednom bazaru měli, takže jsem se na něj vydal podívat.
Daný vůz měl najeto už cca 185 tis. (2.0 Manuál), ale byl vzhledově ve výborném stavu. Na první pohled se mi design toho Streamu zalíbil. Když jsem ale nakoukl do kufru, byl jsem lehce zklamán. Přišel mi mělký. V oficiálních materiálech se píše, že objem kufru po roletku je 430 l. Hodnota tedy nijak závratná. Neustále jsem kufr oblézal a v duchu si říkal, vejde se tam kočárek? Vzal jsem tedy do ruky metr a začal ho oměřovat. Měřením jsem zjistil, že kufr je rozměrově zcela totožný s Octavií, jen je se sklopenou 3. řadou sedaček mělký (naštěstí jde vyšroubovat). Prostor na zadních sedačkách je výtečný a celkové vnitřní rozměry jsou velkorysé. Nezbývalo tedy než se dotázat na zkušební jízdu. Prodejce souhlasil. Co mě překvapilo, byl naprosto tichý motor při volnoběhu. Vyrazili jsme tedy na trasu. Auto bylo za jízdy naprosto tiché, ale občas se zezadu ozýval (při přejetí nerovnosti) nějaký rušivý zvuk (zřejmě stabilizátory).
Jelikož se jedná o rodinný vůz, měla by jeho volbu odsouhlasit rodina. Návštěvu bazaru jsem tedy ukončil a rozhodl se, že auto ukáži manželce, zda se jí bude líbit. Do bazaru jsme se tedy vydali podruhé. Opět jsme auto celé prolezli, vyzkoušeli veškeré posunování, sklápění sedaček apod. a jeli se svézt podruhé. s tím, že bych auto rád řídil i já. Na cestě zpět mi to bylo umožněno. Byl jsem nadšený z lehkosti s jakou se auto řídí, jak nejsou znát velké vnější rozměry na jízdních vlastnostech, sametovostí řazení, zátahem motoru apod. Zkrátka auto se mi velmi zalíbilo.
Do finálního výběru se nám tedy dostal Stream a Octavia I. generace. Přeloženo: volba Srdcem a Hlavou. Začal jsem tedy zjišťovat o Streamu více a čím více jsem věděl, tím více se mi líbil. Pro Streama hovořil výborný motor s dostatečným výkonem, dobrý podvozek, velikost vnitřního prostoru, bezporuchovost, a nemohu si pomoci, jistá exkluzivita v jeho malém výskytu v ČR.
Octavie má velikou výhodu v její rozšířenosti, což je i nevýhodou v nadměrné oblibě u zlodějů. Jinak spolehlivost u 1.9 TDI, malá spotřeba, velký kufr. Jízdní vlastnosti mě nenadchly a emoce se při řízení nikdy nedostavily. Nerad jsem s ní také předjížděl, neboť předjet na jeden rychlostní stupeň je téměř nemožné. Rychlosti jsou přiliš krátké.
Na závěr jsem propočítal, kolik Kč za rok „ušetřím“ nižší spotřebou nafty (Octavie) a benzínu (Stream) na provozu. Při našem objemu km za rok s tím, že auto jsem plánoval koupit cca na 5 let, jsem došel k částce, která mi nepřišla zásadní. (Od začátku jsem se díval pouze na Stream s motorem 2.0 a manuálním řazením.)
V té době jsem samozřejmě sledoval nabídku na trhu, abych si udělal představu o tom, co za dané peníze mohu pořídit. Nebylo to však nikterak pravidelné, neboť auto jsme plánovali koupit až za cca půl roku a hlavně jsem prostě nevěřil nabídce tuzemských bazarů a jejich kouzlům s najetými kilometry. Chtěli jsme tedy vybírat v zahraničí.
Jednou pozdě večer jsem se však čistě náhodou kouknul na tuzemský inzertní server a našel tam čerstvě vloženého Streama, kterého prodával přímo dealer Hondy, se servisní knihou a po prvním majiteli a rokem výroby 2001. To největší překvapení však bylo v počtu kilometrů. Měl najeto necelých 57 tis.! Co teď? Sakra, to je přesně to co jsem hledal. I barva je ona favorizovaná stříbrná. Ale my jsme chtěli kupovat auto až za půl roku......
Nebudu detailně popisovat jak probíhala koupě, důležitý je konec. Streama jsem si nakonec odvezl.
Teď něco k samotnému provozu a chování auta. Momentálně s ním mám najeto cca 40 tis. km převážné na delších trasách a dálnicích.
Spotřeba
Dlouhodobá kombinovaná průměrná spotřeba je 8,5 l/100km. Když se jede ucpaným městem je vyšší, když plynule po okreskách, o něco klesne. Olej nebere vůbec žádný.
Motor
Když jsem přemýšlel o koupi, v každém článku, který jsem našel, byl vychvalován. Byl jsem tedy velmi zvědav, jaká bude skutečnost. Musím napsat, že očekávání se naplnila. Dostatek výkonu je k dispozici v každé situaci. I když je auto naložené, vliv na zrychlení to velký nemá. Na volnoběh je motor velmi tichý, až si někteří spolucestující myslí, že jsem ho vypnul. Při vyšších otáčkách při akceleraci je slyšet, ale zvuk má příjemný a nijak neruší.
Zátah je typicky „Hondí“ tzn. od cca 2 tis. až do maxima otáček plynulý. Pouze v cca 4,5 tis. sepne iVTEC a zátah se zvětší. Zajímavé by bylo, kdyby do Streamu dávali motor 2.4 z Acco....
Převodovka
Nevěřil jsem, ale řádící páka na přístrojové desce je vážně super nápad. Řazení je po ruce za každé situace a to se vždy hodí. Jsem zvyklý mít skoro pořád obě ruce na volantu, takže pravá to má na páku velmi blízko.
Samotné řazení je velmi přesné, dráhy krátké, zkrátka radost ho používat.
V celém autě vše funguje velmi lehce a přesně, což ze začátku vyžadovalo po přechodu ze Civica chvilku cviku a někdy i soustředění. Když však člověk není dřevorubec, tak si rychle zvykne.
Jízdní vlastnosti
Stream se v zatáčkách nijak zvlášť nenaklání a dá se jet velmi svižně. Vyšší těžiště je trochu znát, ale pořád má jízdní vlastnosti osobáku a ne dodávky. Při vyšších rychlostech na dálnici je slyšet aerodynamický hluk, ale přeci jenom je vyšší.
V pár článcích jsem narazil na varování s ustřelením zadku na mokré silnici při prudkém průjezdu zatáčkou a ubrání plynu. Já osobně jsem zatím nic takového nepozoroval i když jsem se o to i párkrát snažil. Je to věc, kterou mám pořád na paměti. Mokré zatáčky se snažím jezdit o trochu pomaleji, abych nedopadl špatně. Testoval jsem i jízdní vlastnosti na sněhu a ledu a byl jsem velmi překvapen.
Brzdy
I při plně naloženém autě je jejich účinnost dostatečná. Kupoval jsem komplet nové od EBC.
Vnitřní uspořádání
V tomto autě je velmi příjemný vyšší posez, který je fajn při nasedání a vysedání z auta. Oproti mému původnímu Civicovi je to velký rozdíl, ale člověk si na to rád zvykne.
Začnu volantem a budu postupovat dál. Volant je z PU, ale ničemu to nevadí. Jeho věnec by mohl být o chlup tlustší a o chlup menší. Co se týká posezu za volantem, chvíli jsem pozici hledal. Mám delší nohy než ostatní, ale „standardní“ výšku 181 cm. Když jsem se uvelebil, jsem již plně spokojen. Sedadla jsou pohodlná, ale zároveň mají dobré boční vedení. I po velmi dlouhé jízdě vylezá člověk z auta bezbolestně. Potahy na nich nevypadají nijak vábně, ale výhodou je, že jsou na zip a měli by tedy snad jít sundat a vyčistit.
Při prvním pohledu na loketní opěrku jsem byl velmi skeptický k její pomoci při opoře ruky. Překvapení se však konalo a funkci plní jak má. Škoda jen, že spolujezdec to štěstí nemá a je o ní ochuzen.
Odkládací prostory jsou dostatečné, akorát možná jen vybrání ve dveřích na láhev by se hodilo větší, aby se tam vešla i 1,5 l PET láhev.
Zadní sedadla ve druhé řadě jsou posuvná a všechna lze sklápět. Pro nohy mají cestující dostatek místa. Pokud sedí na 2. řadě sedadel 3 dospělí, vejdou se, ale musí se trochu uskromnit. Třetí řadu jsem ze začátku vozil v kufru složenou. Jelikož ale neočekávám, že bych ji používal, rozhodl jsem se ji vyšroubovat. Přichycena je na 4 šrouby a demontáž je velmi snadná. Samotné vyndání sedaček z kufru také není složité, ale v jednom to, díky jejich hmotnosti, asi nezvládnete. Když už jsme u třetí řady sedaček, je čas se podívat do zavazadlového prostoru.
Zavazadlový prostor
Jeho papírový objem není nic moc. Objem lze však velmi snadno zvětšit výše zmíněným vyjmutím 3. řady sedaček. Kufr se tím prohloubí a podlaha je naštěstí stále rovná. Po této operaci je kufr dostačující i při výpravě na velkou dovolenou. Vejde se do něj např. kočárek i hromada tašek, které na dovolenou s miminem potřebujete.
Doposud jsem pouze chválil, objevil jsem však i některé nedostatky. Moc jich není, ale život zkomplikovat dokáží. Jedná se o světlo zpátečky, které při couvání ve tmě moc nepomáhá. S autem je i za světla poněkud složitější zaparkovat (z důvodu velikosti) a couvačka to ve tmě zrovna neusnadní. Další věcí je podsvícení ovládání klimatizace a topení. Ukazatele nejsou za denního světla a zapnutých světlech vůbec vidět. Nevíte tedy potom, zda je klima zapnutá nebo ne. Zajímavá je také mřížka u nohou spolujezdce, která mu brání ve větším natažení nohou vpřed. Toto je vše co jsem zatím objevil.
Opravy a výměny
Aktuálně mám prasklé obě skla zpětných zrcátek. Jednou jsem takhle přišel k autu a byla prasklá. Kamarád se Streamem má také jedno prasklé, tak si skoro myslím, jestli na to nějak netrpí.
Proběhla kompletní výměna kotoučů a destiček za EBC.
Na přední nápravě se měnily pomocné stabilizátory (doufám, že jsem to uvedl přesně).
Jinak pravidelné výměny oleje, filtrů apod. Že by se tam něco pravidelně kazilo, nebo bylo potřeba investovat nějakou velkou částku, jsem nezaznamenal. (Aktuálně mám najeto 100 tis.km.)
Co napsat závěrem? Snad jen to, že Stream je přesně takový, jaký jsem doufal, že bude. Je to zkrátka rodinný rychlík, ve kterém není cestování otrava, ale příjemná zábava a vždycky se těším až s ním někam vyrazím. Člověk by se měl bavit vším, co dělá!
|
 |
Autor |
Komentáře |
 |
crxmann


Články: 16777126
Komentáře: 92
|
|
Zaslal: 28.5.2012 , 7:59 Předmět: |
|
Vstoupit do diskuze k článku ZDE
Vstoupit do diskuze o modelu Stream ZDE |
|
Rating box? ? neni
|
|
AUTOR: |
|
eisman
Založen: 28.11.2007
Články: 1
Komentáře: 0
|
|
Hodnocení: 0.00/5.00 [0]
|
 |
|
|
|
 | Časy uváděny v GMT + 1 hodina |
You cannot post articles in this chapter You cannot edit your articles in this chapter You cannot delete your articles in this chapter You cannot rate articles in this chapter You cannot approve articles in this chapter
You cannot post comments in this chapter You cannot edit your comments in this chapter You cannot delete your comments in this chapter You cannot rate comments in this chapter
|
|
|