|
|
AUTOR: |
 |
DaM

Založen: 4.8.2007
Články: 0
Komentáře: 2
|
|
Hodnocení: 1.33/5.00 [6]
|
 |
|
 |
Článek |
Strana 1 z 1 |
 |
|
Najel jsem s ním cca. 15 tis. km na suchu, vodě, sněhu i ledu a musím říct, že chvílemi je to opravdu 'o srdíčko'. Jedná se totiž o dost syrový zadní náhon.
Model: S2000
Typ: AK1
Karoserie: roadster
Obsah motoru: 2000
Palivo: benzín
Rok výroby: 2000
Typ řazení: manuální
Najeto km při koupi: 87000
Najeto km nyní: 102000
Koupen jako: ojetý
Jak dlouho vůz využívám: 6 měsíců
Průměrná spotřeba: 11-12
Poruchy: Někde v elektrice je studený spoj, který občas způsobí mikrovýpadek proudu a reset rádia
Předchozí vozidlo: Honda Accord Type R
'Placku' nebo 'luxusní motokáru' jsem si pořídil jako svou již osmou Hondu (měl jsem různé verze Civica, CRX, Accorda a CR-V), takže jsem naprosto přesně věděl, do čeho jdu - vyšší spotřeba díky návykovému motoru, vyšší povozní náklady (zejména pneu, které to doslova žere), ale současně nepopsatelné zážitky za volantem. Myslím, že manželčino označení 'luxusní motokára' opravdu sedí.
S autem mám zatím jen několikaměsíční zkušenosti. Najel jsem s ním cca. 15 tis. km na suchu, vodě, sněhu i ledu a musím říct, že chvílemi je to opravdu 'o srdíčko'. Jedná se totiž o dost syrový zadní náhon (kromě S2000 a NSX mají všechny Hondy přední náhon, real-time 4x4 nebo SH-AWD full-time 4x4), který navíc postrádá jakékoli elektronické a jiné stabilizační systémy. Kromě ABS a LSD tam nenajdete nic, takže všechno musíte mít v rukách a nohách. Což je zejména na zledovatělé silnici opravdu kumšt.
I přes to, že Honda S2000 je spíše autem pro letní víkendové vyjížďky, já ho používám každý den na cesty do práce, a to nezávisle na počasí. Měl jsem tedy již mnoho možností poznat jeho limity a trochu se naučil mu rozumět. Na suchu s dobrými letními pneu auto sedí v zatáčkách jak přibité a dají se bezpečně jezdit výrazně rychleji, než jsem byl s předchozími Hondami zvyklý. Pokud to trochu přeženete a zadek Vám začne 'ustřelovat', stačí ubrat plyn, dát mírné kontra a jedete opět tam, kam jste měli v úmyslu. Pokud to však přeženete a nemáte vyvinuté rychlé reakce třeba z motokár, všechna sranda rychle končí. Osobně jsem již měl párkrát namále, ale zatím je vše OK
O motoru, který je v prvních verzích Hondy S2000 (AP1), toho už bylo napsáno hodně, tak jen základní info - atmosférický motor s obsahem 2 litry a výkonem 177 kw, omezovač na 9.000 ot./min., systém VTEC, žádné turbo ani kompresor. V nižších otáčkách se chová jako trochu lepší dvoulitr a zátah není nijak úžasný. Nad cca. 5.000 otáček se však motor úplně změní a nemá ve své objemové třídě konkurenci. Pokaždé, když necháte grafický ukazatel překročit tuto hodnotu a plyn necháte na podlaze až do omezovače, vykouzlí vám tato Honda úsměv na rtech a kolemjdoucím potrhané ušní bubínky (i v sériové verzi má motor v 9.000 otáčkách řvavý a někdy až pichlavý zvuk).
Brzdy jsou dle mého názoru odpovídající, i když na okruhu jsem je zatím nezkoušel - snad v dubnu. Pro 'normální' ježdění jsou více než dostačující a dokáží auto velmi efektivně zabrzdit. Dokonce se s nimi dá hrát podobně jako s brzdou na motokáře - před zatáčkou krátká ale silná brzda a ihned jemný plyn. Nicméně s tím plynem ani s brzdou to nesmíte přehnat, nebo máte hned, jak říkají naši kamarádi z rallye, 'bůček vepředu'.
Podvozek také velmi dobře ladí k motoru, ale je opravdu extrémně tvrdý. Po cestě z Prahy do Alp a zpět jsem měl několik dní bolesti zad a jsem přesvědčen o tom, že to bylo právě z dlouhé jízdy v jediné možné poloze za volantem a z tvrdého podvozku přenášejícího na vaši páteř každý kamínek. Pokud však chcete mít doma motokáru, tak tohle holt musíte přežít. Naopak pro svižnou, sportovní, případně závodní jízdu je podvozek geniální.
Obrovskou slabinou Hondy S2000 je totální absence přihrádek v kabině. Je tam jen jedna malá síťka u nohou spolujezdce, jedna díra na malé kafe za řadící pákou (pokud chcete řadit, stejně tam nic mít nemůžete) a jedna přihrádka mezi opěradly sedaček. Takže když si koupíte u pumpy kafe a kolu, zjistíte, že minimálně jedno z toho nemáte kam dát a nezbává, než to před jízdou vypít
Jinak už se těším na jaro, kdy zase sundám pevnou střechu a jízdy do práce budou buď jen s plátěnou střechou nebo úplně bez ní. Plátěná střecha se sundavá elektricky a celé to trvá asi 6 sekund. Nevýhodou je, že u toho musíte stát a mít zataženou ruční brzdu.
Závěrem musím konstatovat to, co už jste asi všichni pochopili, pokud jste dočetli až sem - ano, jsem automobilový nadšenec a Honda S2000 mi sedla jak prd... na hrnec. Jen se bojím, že můj další rozlet za pár let, tedy po prodeji tohoto auta, bude omezen už jen na jeden jediný model od Hondy, který se navíc minulý rok přestal vyrábět
KLADY
- Motor, motor a motor
- Podvozek, podvozek a podvozek
- Brzdy, brzdy a brzdy
- Originalita - málo kusů v ČR
ZÁPORY
- Sem tam elektrika
- Někdy až moc tvrdý podvozek na normální jízdu
- Spotřeba vs. velikost nádrže
- Odkládací prostory v kabině
DaM |
 |
Autor |
Komentáře |
 |
ninja


Články: 0
Komentáře: 2
|
|
Zaslal: 4.4.2009 , 22:56 Předmět: |
|
Pekne napsane, jen jedno me zarazi. Neni to nahodou AP1 nez "AK1" ???  |
|
DaM


Články: 0
Komentáře: 2
|
|
Zaslal: 6.4.2009 , 8:55 Předmět: Jasne! AP1 |
|
Samozrejme, diky za upozorneni! Opraveno... |
|
padam


Články: 0
Komentáře: 1
|
|
Zaslal: 28.4.2009 , 13:52 Předmět: Přihrádka |
|
Eso nám ukázal, že je ještě za přihrádkou v opěrce nahoře ještě další přihrádka, tam už se ta kola vejde.  |
|
wena
Články: 16777215
Komentáře: 1
|
|
Zaslal: 22.11.2009 , 15:55 Předmět: s2000 |
|
Zdar, taky mám S2000 a se vším co tu píšeš souhlasím. Mám ale malý problém, nefunguje mi správně vzduchová pumpa která je schovaná za levým předním světlem. Auto bez ní jezdí normálně, ale na palubce mi svítí diagnostika. Měla by spínat jen když je studený motor, slouží v podstatě jen k tomu aby se studený motor dřív zahřál a aby měl i studený dobré emise (aspon si to myslím) Rád bych ten problém vyřešil, ale ne stylem vyndání žárovky z budíků... Myslíš že by bylo možné že bysme se někde sešli a já bych si proměřil elektrické výstupy k té pumpě na tvém autě abych zjistil kde je u mě problém? Dík |
|
DaM


Články: 0
Komentáře: 2
|
|
Zaslal: 24.2.2010 , 2:47 Předmět: pro Wenu |
|
Rad bych, ale zrovna pred tydnem se mi stalo totez. Nova pumpa stoji prej 26.000,- bez DPH a ja ted nevim, jestli ji kupovat, nebo se na to vyprdnout...  |
|
xenonman

Články: 16777215
Komentáře: 1
|
|
Zaslal: 23.5.2010 , 21:41 Předmět: |
|
pokud budeš chtít dokaží vyřešit opravit případně dodám použitou rozhodně za lepší penize , ve směs jak si napsal nemá na funkci vliv pouze při studeném motoru snižuje emise... |
|
Rating box? ? neni
|
|
AUTOR: |
 |
DaM

Založen: 4.8.2007
Články: 0
Komentáře: 2
|
|
Hodnocení: 1.33/5.00 [6]
|
 |
|
|
|
 | Časy uváděny v GMT + 1 hodina |
You cannot post articles in this chapter You cannot edit your articles in this chapter You cannot delete your articles in this chapter You cannot rate articles in this chapter You cannot approve articles in this chapter
You cannot post comments in this chapter You cannot edit your comments in this chapter You cannot delete your comments in this chapter You cannot rate comments in this chapter
|
|
|